Näin unta toissayönä.
En tiedä mikä uni se oli, en jaksanut katsoa sitä, mutta heräsin kaiketi ja ihmettelin miten huoneeni ovi voi olla auki. Miten? Minä nukun ovi kiinni ja korkeintaan ikkuna auki.
Ihmettelin sitä tovin ja koin jo taas näitä "käsituleesängynaltajasyöminut!"-hetkiä.
Nukahdin.

Aamulla veli kysyi minulta mitä ihmeen unta minä näin..
Olin kuulema huutanut vain "TAPA SE! TA-PA SE!!" ja velipoika oli sitä ihmetellessään jättänyt oveni auki. Ei varmaan jaksanut siinä pällistellä alastonta ruumistani sen kauempaa, vaan ajatteli minun huutoni kuuluvan hänenkin huoneeseensa jos jättää oven auki. Sitten hän kuitenkin nukahti, enkä varmaankaan huutanut mitään enää, minähän heräsin!

Kamalaa miten oma koti voi olla pimeällä pelottava. Pelottavampi kuin Raunistulan viljasiilot viinaukkoineen. Ei auttanut edes nalle. Nallen nimi on muuten Amalia ja olen saanut sen joskus ihan pienenä, en edes muista nimenneeni sitä, mutta iskä kertoi joskus minun tehneen niin. Nallella ei ole vaatteita. Sillä on joskus ollut hieno vihreä mekko, jossa oli kummallinen pumpulipötkö rintakehän kohdalla. Sitten se meni rikki. Nallekin on rikki, kun koiruus on syönyt siltä nenän. Arvatkaapa itkinkö silloin paljon kun huomasin tämän tihutyön? Olin varmaan kymmenen silloin ja sitten parsin sen itse kiinni, näyttää ihan rotankuonolta sen nallen naama siksi. Se on siis tärkeä nalle.

Tarhaan tuli muitakin kesätyö-nuoria ja voi hemmetti että he ovat tylsiä! Tunnen itseni ihan vanhaksi tädiksi, kun teen töitä oikeasti, enkä vain istuksi jossain hiekkalaatikon reunalla jalkojani ruskettamassa. Oivoi. Onneksi viikko menee nopeasti. Tasan viikko ja olen VAPAA!

Viikonloppuna Ruisrock. Arvatkaa olenko väsynyt silloin? Tai siis maanantaina, olenko? Hanoi Rocks loppuu lauantaina puoli kaksi, varmaan myöhemminkin, saisi ainakin. Onneksi se sentään on lauantai. Ei siis sunnuntai, eikä työpäivää edeltäväinen päivä. Mitäköhän sunnuntaina oli viimeiseksi? En minä jaksa katsoa. Pitäisi kyllä katsoa miten sieltä tullaan pois sieltä Ruissalosta.. pääsiköhän sinne henkilöautolla.. kai sinne nyt jonnekin päin Ruissaloa silläkin pääsee. No mukavaa. Pitää tehdä lakki sinne. Sellainen iso lätsä, jonka sisään mahtuvat kaikki hiukset. Ei niitä kyllä niin paljoa enää ole. Tippuvat päästä. Pitää pyytää ystävä tuomaan oma hattunsa minulle malliksi.

Mitä vielä? Ei varmaan mitään? Miten pukeudutaan järkevästi viikonloppuna, jona taatusti sekä sataa kaatamalla että porottaa pahemmin ko Keski-Afrikassa?